Tuesday, July 14, 2009

the first entry in Malay - in conjunction w d abolishment of PPSMI

Dis will b my 1st entry in BM. No, im not some spoil brat who dislikes BM n thinks she's so good dat she dont want 2 write in BM. Yes, i can prefectly converse in BM, but i dont entirely admit dat i speak 100% BM cz there'll b at least 1 English word blurted somewhr in my sentence. 4d time b'g, its not a crime 2do so, therefore, i think u can tolerate it s well. neway, here's my BM entry; a tag i found wit d rule of "BM sahaja"

TAG 1

Bekas kekasih saya adalah :
Johnny Depp! saya tinggalkan dia sbb tjumpa soulmate.. (alamak, soulmate in BM pe?)

Saya sedang mendengar :
Bunyi wan (budak lelaki pejabat @ofc boy) menaip alamat pada sampul surat

Mungkin saya patut:
makan lebih banyak lg dr sekarang

Saya suka :
tidur

Sahabat-sahabat baik saya :
sangat hebat!

Saya tak paham :
kenapa ronaldo bodoh sangat.

Saya kehilangan :
berat badan

Ramai yang berkata :
saya patut bersyukur menjadi kurus. apa? dorang tak paham ke? macam mana dorang nak kurangkan berat badan, macam tu jugakla saya nak tambah berat badan..

Makna nama saya :
cahaya kelembutan.. (sungguh tak macam saya.. hihi)

Cinta itu adalah :
macam yg saya rasa sejak kawen ngan soulmate la. (memang tak cuba amik kamus tgk apa 'soulmate' dlm BM, jd akn terus guna 'soulmate')

Di suatu tempat, seseorang sedang :
buang air besar

Saya akan cuba :
untuk tidak keluarkan isi perut dan tekak bila orang makan durian depan saya

Ayat SELAMANYA membawa maksud :
sampai bila-bila

Telefon bimbit saya :
sungguh mencabar dan menguji kesabaran saya

Bila saya terjaga dari tidur :
saya terus tutup alarm telefon bimbit sambil berharap saya tak perlu pergi kerja (alarm apa??)

Saya paling meluat apabila :
tgk pompuan mengada-ngada dan gedik

Pesta/Parti adalah :
yang ada banyak orang yg takde kerja

Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
hamster kesayangan saya (alamak! hamster apa da??)

Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
0 - 5 tahun

Hari ini :
saya makan roti canai garing kari sardin kat faris maju. sedap tak hengat!

Malam ini saya akan :
tidur

Esok pula saya akan :
kena audit lagi. cepatla hari jumaat.. saya nak tgk man u!!!

Saya betul-betul inginkan :
1juta ringgit! ada sesapa nak bagi tak?

Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
saya tak terkejut pun sebab dah hari2 tgk. sib baik soulmate tak perlu tgk saya bangun pagi sebab biasanya dia memang tak balik keja lagi waktu saya bangun pagi. marvellous kan? hihi! (ok, tak dapat translate 'marvellous'. mintak maap)

Pusat membeli-belah atau arked permainan :
hanya mengujakan bila ada duit, tp bila tiba ke tempat tu, tak nak pun membeli!

Makanan Barat atau Jepun :
barat

Bilik yang terang atau gelap:
Gelap tp tak gelap sangat la..

Makanan segera adalah :
cepat dimasak, kadang2 sedap dimakan, tp kalo dah sejuk memang tak sedap langsung!

Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang :
"kenapa tanya?"

TAG 2

Apakah perasaan anda sekarang?
malas (itu perasaan ke? cam bukan je.. apa-apa lah..)

Saya nak makan?
spaghetti makanan laut bersos krim (ntah btol tak terjemahan neh) kat midvalley

Saya tak suka?
seorang pompuan yg suka dok bertenggek kat kerani depan tu sambil mengomel2 macam dia saja yang buat kerja dalam dunia neh.. kesian kerani kat depan tu.. terpaksa je dengar ngomelan dia.

Impian saya?
mahu gembirakan soulmate saya (takkan terjemahkan 'soulmate')

Haiwan yang saya tak suka?
2jenis yang haram disentuh itu dan juga CICAK!!!!

Saya harapkan?
supaya gaji saya dinaikkan penuh dan dapat bonus sekurang2nya 2bulan penuh tahun ini. (tak akan berlaku, sudah pasti)

Saya pada 10 tahun akan datang?
masih digilai oleh soulmate harapnye

Telefon bimbit saya adalah sebuah?
telefon bimbit la! apa lagi? aduyai!!

Saya pernah bercinta sebanyak?
tak penting. yang penting saya sedang bercinta dengan soulmate.. hihi!

Kawan-kawan saya?
suma lebih kurang saya perangainye.

Apa yang hendak anda lakukan terhadap orang yang mengkhianati anda?
tak buat apa. lagi sakit hati kan? bila kita buat cam orang tu tak wujud je.

Siapa yang ingin anda tag?
nadiatul izma mohd hamdan. pastu, saya tag shareenayanti razi supaya dia letak kat dlm FB dia. (pastu eina, ko tag si irma kat FB gak.. hihi)

2 comments:

  1. soulmate - temanjiwa?? eiiiii....!!! pelik giler! hehehe

    ReplyDelete
  2. erk? tak sampai maksud kan? hihihi!

    ReplyDelete